RSS

Streets King vs Evolusi KL Drift

Ahad lepas aku dan hubby menonton wayang di Mines. Oleh kerana kami mempunyai minat yang berbeza, abg gemar citer melayu dan aku pulak citer omputih. Abg cakap dia nak tengok KL Drift, aku dah mula moncong... abg kata lagi... tgk citer yg dia minat.. peh tu tgk cite yang aku minat.. aku pun setuju la.. Dlm banyak2 citer aku berminat tengok Streets King. Apa tak nye.. Keanu Reeve adoo.. *wink*

Streets King: Kami tengok citer ni dulu.. memandangkan masa tayangan 2 2 filem ni membolehkan kami tengok secara marathon.. Bagi aku.. citer nih best la jugak.. tapi citer ni kejam.. huhuh... asyik2 bunyi tembak.. trrrr trrrrrrr... trrrrrr... bingit tinge aku... takde can nak cakap terus bunuh.. tapi.. jalan citer menarik... walaupun bagi aku byk kabur pada awalnye..

Cite ni mengisah kan sepasukan polis yang melaksanakan undang2 tapi disebalik nya byk rasuah dan keganasan keatas polis sendiri. Keanu Reeve - dia tak tau yang ketuanye sendiri orang jahat. Dia mencari kebenaran benarkah bekas kawan sepasukan nye tikam belakang.

Dalam 5 bintang aku leh bagi 3 setengah..

Evolusi KL Drift: Citer ni.. almaklumla.. citer anak yusof haslam .. sgt2 la aku tak gemar..tapi terpaksa tengok... dah nama Drift.. tentu la pasal kete lumba... bertambahla bingit tinge aku sampai satu tahap aku tutup tinge... banyak sangat adegan kete lumba dan masa tayangan seolah2 di abihkan waktu lumba tu.. ngeeeenngg ngeeenggg... adoii!! Jalan citer dia boleh la.. satu kisah biasa di malaysia nih.. ada gangster raja dadah.. berlumba semata 2 nak melepaskan diri.. bagi aku ... kawan2 Zack (watak utama) semuanye bangang! kalo aku jadi kawan dia pun tensen!... dari 5 bintang.. aku bagi 3.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

estnora said...

arghhhh... mmg busan! lg lar citer yusof haslam maupun anaknye... prasan best jer. nape ek, biler tonton citer2 melayu kite mcm membosankan? xde idea yg lebih realistik ker? huhu.

Mr_Rizal said...

Maaf... Ku dah tak minat tgk wayang...!! Last tgk wayang cerita "Return of The King"... Ku dapat tgk wayang ngan wife pun 2 kali je... "Buli" + ada 1 cerita lagi tak ingat yang mana...

Lagi pun ku bukan ada cuti hujung minggu pun...

FROZEN & BEAUTIFUL said...

seb baik la ade kemudahan donlod2 nih..kekekekeke

Followers