RSS

Tegarkah aku ?

Hujung minggu baru baru ni, tinggal di rumah keseorangan.. Mula mula, rasa macam best, ye lar.. apa apa je buat sendiri.. bile jam dah menunjukkan pukul 12pm, kebosanan melanda.. nak menanti hingga malam dan esok pagi nye aku keje... rasa macam seksa amat! kebas kebas kaki dan tangan aku.. kepala aku sekali naik pening

Aktiviti pagi, banyak yang aku dah plan dalam kepala otak.. ye la .. sejak bujang hingga dah kawin.. belum lagi 'susun atur semula' perabot rumah supaya macam org dah kawin.. seperti biasa yang perlu diuruskan waktu pagi ialah.. basuh kain.. sidai.. sapu sampah.. tukar cadar.. dan macam2 lagi la urusan biasa..

bila perut dah main lagu rock, seluruh anggota badan aku bagi isyarat berenti buat keje... almaklumlah... rumah aku nih.. belum lagi ada stok2 makanan.. dan kalau abg ada pun.. mesti kite org mkn diluar.. (wife dia nih lom lagi ringan tulang nak memasak! erkk?!) dan kalo ada org nak dtg nanti.. macam mana plak ek? huhuh...

fikir fikir.. aku ada beli megi cawan semlm nye ..(pun disebabkan malas nak kuar break waktu keje) tahan le perut aku sampai ke petang.. petang tu .. petang ahad seperti biasa ada pasar malam.. berjalan la aku keseorangan ke pasar malam..

bila dah saban hari keseorangan.. nampak nye.. aku tak tegar la ditinggalkan sendiri.. uhuks!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 comments:

Nora said...

dulu bile time bujang, di kala keseorangan di umah... x kisah lg.. tp now dah kawen... bile sensorg tu, mmg terasa giler. lg plak utk org yg baru kawen... huhu.. sabo²!

Frozen said...

dirumahku plak tak pnah ade istilah keseorangan, selalu keramaian, wifeku, mak mentuaku, adik iparku, abg iparku, kakak iparku, anak2 buahku..aiyaaa, lagi penin ooo..

KlasikLady said...

nora,

tu la pasal nye.. padahal sorang2 time bujang boleh kate biasa dah..

bila dah kawin.. asyik nak berteman jerk.. huhuh

Ben,

fuhh... gitu ye.. meriah2!

Unknown said...

Kalau boring kat rumah... main online game aaa...

KlasikLady said...

Rizal,

dah jenuh sampai lenguh tangan main online game tau!

Unknown said...

Ehh!! ooo.. yea ke..!! Kalau camtu Siti kena join mana2 persatuan atau kelas2 supaya ada aktiviti hujung minggu [purposely bila ditinggalkan aa...]

Macam contoh kelas memasak, kelas menjahit, persatuan wanita dan sebagainya...

♥ Mrs. C ♥ said...

singgahla blog saya...
http://ceksatirah.blogspot.com/

Anonymous said...

bila la umar nk kawen neh..uhuks!!!

NuRuL DhiA said...

ahaks...cian umar. tula p mandi air bunga bawah jambatan Temerloh, Untung2 kena ngap ngan buaya sg pahang.

Kak ct,
boring sorg2 kat umah, meh la datang umah nurul main ngan Hafeez (errr...tupun kalu ibu nye cuti..huhuhu)

Followers